Fredagkväll

Ja mina vänner då var det fredagkväll och jag har goda nyheter, Sverige är i OS final i ishockey!!!! 
 
Nu ska jag berätta om min fredagkväll. Jag sitter här ensam och äter proteinkvarg med jordgubbar. Men man kan ju inte var alltför nyttig så därför har jag en chokladkaka med luftbubblor som jag smaskar på. Jag vet inte varför, men av någon anledning blev jag jäkligt sugen på just den chokladen (liksom, luftbubblor???) och var helt enket tvungen att köpa den. Och varför jag är ensam är för att jag inte har några vänner, Nej, riktig så illa är det inte. I normala fall tillbringar jag all min tid med myskorven, men idag var han upptagen på annat håll så jag tänkte pyssla om mig själv lite ikväll. Hittills har jag målat naglarna, och inte kommit längre. 
 
Egentligen hade jag tänkt packa in håret i matlagningsolja, bästa botmedlet mot torr hårbotten, fila fötterna, smörja in fötterna, ha ansiktsmask, noppa ögonbrynen, smörja in hela mig i bodybutter så jag luktar kakaoböna och pilla mig i naveln. Men nej, vi hade ingen olja hemma så jag sköt helt enkelt på allt till imorgon. 
 
Något jag iallafall åstadkommit ikväll är att läsa ut min bok, Den tomma stolen. Så den kan väl få en liten recension. Boken är skriven av J.K Rowling och är hennes första vuxenbok. Jag vet inte riktigt om jag vill kalla Harry Potter för barnböcker, tror faktsikt vuxna kan lära sig mycket av de böckerna. Iallafall , det märks att det är en bok som riktar sig till en mycket mognare publik, men i och med att man hela tiden får följa olika personers liv efter en viss händelse känns den lite mer lättläst. Inte för att den är svårläst då det är ett rätt enkelt språk, men den blir inte så tråkig. Det faktum att det är Rowling som skrivvit boken känns lite konstigt, men jag tycker att hon visar att hon ite bara kan skriva Harry Potter relaterade böcker. Sista kapitlet berörde mig extra mycket. Jag tror det är för att jag känner igen lite av Harry Potter där, Inte själva historien, utan sättet hon skriver på. Jag är en allätare när det kommer till böcker och jag älskar Harry Potter böckerna. Den här boken när i mina ögon inte upp till den nivån, men jag tycler hon visar att hon är kapabel till att skriva olika typer av bäcker. En helt okej bok är det helt enkelt. 
 
Nu ska jag återgå till mitt chokladätanade, till alla andra ensamma själar slänger jag in en bild. Hej. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0