Efter påsk

Hallå hallå i stugan! Hoppas att påskhelgen har varit till belåtenhet, det har den i alla fall för mig. Kanonväder så jag har inget att klaga på. Har dock säkert gått upp 5 kilo, mina magrutor som va på g är totalt borta. Så nu blir det hårdbantning!!! Fast nej. Jag är för hungrig för sånt. Jag får kötta situps istället. Dessutom har jag fått hem en bikiniöverdel som jag besällde för ett tag sen, så nu har jag en anledning att hänga i simhallen. Dessutom har jag funderat på att börja springa. Problemet är bara att mina knän inte riktigt tillåter det så det lär ju gå lika fort som att gå och dessutom vill jag inte att någon ska se mig springa sådär längsamt och vara helt geneomsvettig. Min självkänsla tillåter inte det. Men det kan ju vara värt ett försök i alla fall!
 
Som vanligt har jag precis målat naglarna, den här gången i en somrig färg. Tänkte att naglarna ska matcha vädret. Och på tal om vädret. Inget, INGET, kan stoppa mig när det är sånt gär väder. Förrutom pollen. Jag har själv kommit fram till att jag är allergisk, med hjälp av mor min. Jag nyser hela tiden, kan inte andas och mitt ögonlock svullande mystiskt nog upp. Tog en allergitablett och en helt ny värld öppnades! Jag kunde andas med näsan och svullnaden gick ned. Tyvärr blir man väldigt trött av tabletterna. Det kommer på en gång, är som att
mr Pollentablett drar ner en rullgardin. Jag har dock inte tagot någon tupplur idag, därför ska jag lägga mig tidigt. Så jag ska nu bädda ner mig i sängen. 
 
Natti Natti. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0